E-bøger og bare rigtige bøger.

Der er meget smart at sige om E-bøger. Absolut. 
De er nemme at have med at gøre. De fylder ikke meget og de skal ikke støves af. De er også nemme at tage med sig. De skal heller ikke afleveres til nogen bestemt tid på bibliotektet eller bestilles hjem af boghandlen, fordi de ikke lige er på lager, når man ønsker sig dem allermest.
Jeg elsker bøger. Mange slags bøger. Elsker det ord kan, når de bliver brugt rigtig. Elsker, at godt skrevede bøger kan få mig helt ind i deres univers. Elsker, at de gør mig klogere og/eller udfordrer mig.
Men for der er altså et MEN! Jeg kan så godt li' papirbøger. Jeg kan faktisk aller allerbedst li' gammeldags papirbøger. 
Kan mig bare et fossil fra en fjern fortid. Tilføj evt. noget om, at jeg ikke er med på den nye digitale udvikling. Det vil så ikke være helt rigtig, for det at udvikle nye digitale løsninger og finjustere dem der er, er faktisk en ret stor del af mit job. Men lad nu bare det ligge.
Det her handler altså mest om, at jeg synes, at papirbøger altså kan noget, som alverdens E-bøger ikke kan. 
Duften af nye bøger........Følelsen af at bladre i en ny bog.....En smuk forside........ Bagsideteksten der løfter sløret for indholdet. Dét kan E-bøger altså bare ikke for mig.

Jeg elsker stilheden på biblioteket og metervis af alle mulige bøger. Jeg kan godt bruge et par timer sådan et sted. Det samme med en ordentlig boghandel. Udvælge en god bog eller flere og komme hjem med dem.
Stå og se på vores rodede bogreoler. Udvælge mig en eller flere. Lave en kop te og lade mig opsluge af bøgernes verden i en god stol.
Forstyr mig kun, hvis det brænder og/eller nogen skal køres på skadestuen.


I vores bogreoler står der alt muligt! Hvis nogen finder på at udforske dem og forsøge at kategorisere noget som helst i forhold til dem, så god fornøjelse. 
Der er Skovtroldens bøger og så er der mine. De stritter i alle retninger. Det passer måske meget fint på os. Men der er i hvert fald papir!bøger til enhver anledning og et hvert humør.
Og det kan godt være at det begynder at knibe med pladsen, men derfor er der altså alligevel et par nye bøger på ønskesedlen til jul. Aldrig gå ned på bøger!


Kommentarer

  1. Okay så er jeg også et fossil - jeg har aldrig haft en e-bog i "hånden"!
    Nej papirbøger ved man, hvad er-:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er så glad for, at jeg ikke er alene:) Bøger skal nemlig være papir.

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag