Det der virker i maj....


Så gik der lige igen to måneder og en lille sjat igen.... Jeg vil ikke igen underholde med, hvor travlt jeg har.....Jeg vil bare fortælle, at der er meget, der er ret godt i maj. Jeg elsker maj, især når hun viser sig som en forsmag på sommeren.
Jeg drømmer om lyse sommermorgen med dug i græsset, lange lyse sommeraftener, sommerdufte, god tid (som om), morgen- og aftensmad på terrassen, mængder af tomater i drivhuset og dovne fridage med gode bøger på græsset og en hel masse andet.
Jeg bliver bare et noget bedre menneske af og med sollys. 

Syrener. De er duften af maj. Jeg har lyselilla og mørkelilla, stående i skel og hegn, så jeg mangler faktisk nogle kultiverede hvideJeg skal bare lige udtænke hvor de skal stå.

Akelejer. Fine små skørter fra hvid over rosa til lilla. 
De selvsår sig alle vegne og de allerfleste får lov til at være hvor de vil. Jeg har aldrig plantet en eneste. Har jeg gjort noget, så er det måske at ryste lidt frø ud fra en tør frøkapsel, men de var i haven før jeg kom og de klarer sig helt fint uden min hjælp. Akelejer blander sig med alle naboerne så farverne i samlingen skifter lidt fra år til år.

Matriklens smukkeste træ, Blodbøgen er igen klædt i en grønlig mahonie. Senere på sommeren er den helt mørk.
Fantastisk sted at lave ingenting. Vindens susen i trækronen og solen spil igennem bladene. Selv en mindre regnbyge kan den faktisk godt holde væk, hvis man sidder inde ved stammen. 
Tak til dem, der en gang for ret længe siden, plantede den lige der.

Pizza og rødvin på aftenterrassen med kig over naboens kornmark. Svalerne flyver lavt på jagt efter insekter. Dem er der ingen billeder af. De kan ikke stå stille i luften.


Koldskål! Elsker sæsonen for koldskål.

Frk. KIA. Min nyeste ven. Hun er så lækker og dufter så godt af helt ny bil. Hun er spækket med mængder af digitalt isenkram, hvoraf jeg cirka forstår og kan bruge lidt under halvdelen.....men anlægget er godt og hun kan også finde og afspille min Spotify playliste. Jeg er vild med hende.

Min nye vej på arbejde er så pæn. Jeg bliver aldrig træt af skovene omkring Sorø. Er jeg i tidsnød, så bliver det ad motorvejen, men der er jeg ikke alene om morgenen, så jeg foretrækker absolut landevejen. 

Maj er så godt og jeg har også store forventninger til juni:)

Kommentarer

Populære opslag