Endelig weekend

Det er weekend og jeg elsker det. Jeg er taget til stranden for at blive blæst igennem.

Jeg tænker gode tanker efter frisk luft og i dag har jeg tænkt, at det en gang imellem bekymrer mig lidt, at jeg er så stor tilhænger af weekender og ferier. 
Der var faktisk engang, hvor jeg undrede mig over, at så mange mennesker nærmest levede fra ferie til ferie. 
At hverdagene ikke rigtigt talte med, at de nærmest bare skulle overståes, så man kunne komme frem til sommerferie, efterårsferie, fridagene mellem jul og nytår, påske etc., etc. 

Jeg tror da heldigvis ikke helt, at jeg er der og jeg vil i hvert fald heller ikke derhen, for så længe at hverdagene er i overtal, tænker jeg at det er bedst, at holde sig rigtig gode venner med dem. Ugen kan godt blive lang, hvis der er fem dage i minus og kun to i plus.......
Alligevel tænker jeg lidt over, hvorfor differencen mellem hverdag og weekend er ved at blive større? Om den egentligt ér ved at blive større eller om det bare er fordi jeg er blevet mere bevidst om forskellen mellem hverdagstravl  og så ro og ingen planer i weekenden? 



Eller i hvert fald er der kun de planer, som jeg selv vælger at sige ja til.
Handler det om, at jeg ikke helt trives i min hverdag? Er der noget, der kradser? Noget, som der burde findes et hul til i planerne og tænkes tanker om? 
Måske er det fordi jeg er overladt mere til mig selv og mit eget selskab, nu hvor ungerne er blevet store og at jeg derfor kan nå at mærke, at det klør i glimt? Men ikke rigtig længe nok til at få fat i det for alvor. 
At jeg er gået fra hverdage med fuldtidsarbejde og så videre til eftermiddage fyldt med, at hente børn, lave lektier, nå at vaske lidt tøj, rydde op, lave aftensmad, putte børn til nu bare at skulle sørge for mig selv (og lidt for Skovtrolden)
Måske er det, der åbner, eller måske er det bare noget med at alting har sin tid og tiden for mit hverdagsliv på denne her måde, er ved at løbe ud? 

Der skal vist tænkes lidt mere over det. Lige nu er det fredag og det trænger jeg til. Dét tænker jeg.

Kommentarer

Populære opslag