Det er forår

Forår er godt! Forår er min ynglings-årstid. Jeg elsker at vågne op til sollys og fuglekvidder. Elsker at mit energi niveay stiger mærkbart (det kunne nok næppe bliver ret meget lavere) og jeg elsker at der er lys, når jeg kommer hjem om eftermiddagen.

Tirsdag formiddag er lig med frihed og god tid til morgenmad og te. Det elsker jeg også. Jeg er ved at kaste op at travlhed og stress over en konfirmation om fem dage, men lige nu vil jeg have god tid. 
Vi skal nok nå det hele. Det plejer vi. Mindste-teenageren og alle andre skal nok få en dejlig dag. Det er bare lige slutspurten op til en fest, der igen prøver at kvæle mig. 
Smut dumme krav og bekymringer i kø. Om fem dage er det hele klappet og gået godt, så er der tid til at flyde ud og trække vejret dybt. Spise og drikke resterne.
Og så er der to år og en lille sjat til næste større fest. Der bliver min lille ældste-teenager nemlig 18(!)
Det bliver med garanti også en god fest, men lige nu, da vil jeg altså nyde solskin og ro med en god kop te og en tur rundt i have og drivhus. 

Fine tulipaner midt i rodet i drivhuset. Det må være nogle løg jeg har glemt alt om.......men det er en flot farve, der er dejlig lunt derinde og der dufter af violer, tulipaner og nyudsprungne tarzetter.

Mirabellerne er sprunget ud hele vejen rundt. 
Mirabel er et af de smukkeste træer om foråret. De allerfleste her er selvsået. Der er noget sejt over planter, der selv bestemmer. Jeg har heldigvis ikke et ret stort behov for stram styring og lige rækker. Står du ikke i vejen eller er grænseløst invasiv eller selvsående, så får du lov at blive.

 Fine orange tulipaner der lyser op i krattet.


Lyslilla violer i græsplænen. Brændenælder er en af de få der bliver bekæmpet med næsten med alle midler. Det er så godt, at bruge et par timer med greb og tykke havehandsker. Jeg kan godt lide havearbejde, hvor man kan se, hvor man er kommet til....... 
Der er masser af violer, både hvide og flere nuancer af lilla i græsplænen. De bestemmer også selv hvor de vil bo, eller rettere, så er det nok myrerne der bestemmer hvor de går hen med frøene. 
Friheden er ved at være slut og jeg må hellere få skiftet tøj og finde ud til bilen. Arbejdet kalder.

Kommentarer

Populære opslag