Endelig sommerferie!

I uger har jeg tænkt: Sommerferie kom nuuuuuuu, Kom nu, Kom nu. 
Og nu er den her endelig! 
Sidste tur hjem fra arbejde i denne omgang,
I dag er første rigtige feriedag. Teenagerne og Skovtrolden har holdt ferie i et par uger, men nu er det altså også endelig min tur.

Jeg trænger til:
  • intet vækkeur.
  • lange aftener uden tanke for; at jeg jo nok snart er nødt til at komme i seng, selv det er hyggeligt, for der er jo også en dag i morgen…Jeg vil bare sidde ude og se dagen lukke lige så stille ned. 
  • tidlige morgener på dugvåd græsplæne og med fuglesang (Måske ikke inde for samme døgn som ovenstående)  
  • at bage meget mere….flere kager og flere langtidshævede brød.
  • at sy. Meget. Jeg påtænker egentligt bare, at hive en forlængerledning ud på terrassen og så montere alle maskinerne og få klappet nogle nye kjoler igennem. Jeg trænger til nyt tøj og jeg trænger til at få brugt af lageret af stof. I-Landsproblem, når man ikke ved hvad der er på lager pga. mængderne, I know, men det flyder over sine bredder…og det syr jo altså ikke sig selv.
  • at snakke med mine børn og Skovtrolden. Efter en arbejdsdag ofte i alt for højt tempo, kan min hjerne ikke altid tage stilling til og/eller formulere noget på bare en smule højt plan. Jeg er træt af at se forvirret ud, når der kommer et nogenlunde fornuftigt spørgsmål eller jeg skal træffe en bare nogenlunde fornuftig lidt hurtig beslutning. Jeg vil virke igen! Det kræver ro.
  • at flytte lidt ud fra min egen matrikel og se noget andet, end det jeg plejer.
  • bare at slappe af og lave hvad jeg nu har lyst til. Skal-tingene er sat på pause. De næste 14 dage. 
Jeg er så klar!


Kommentarer

  1. Rigtig god ferie :-)
    Håber du er glad for varme - for nu bliver det vist rigtig hedt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak og forsat god ferie til dig;)
      Jeg er ikke såååå begejstret for såååå meget varme. Lige som min have tænker jeg, at det vil være ok med lidt lavere temperaturer og en lille smule regn.

      Slet
  2. God ferie!
    Lad nu være med at stresse over alt det du gerne vil nå, og nyd i stedet det du når. Det vigtigste er at geare ned og hygge :-)

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag