Jeg savner sommeren


Hold da op, hvor jeg savner sommeren! (Også selvom jeg godt kan huske, at jeg ikke er såååå begejstret, når    temperaturen kommer op i nærheden af 30 grader) men jeg savner nu alligevel varmen, lyset, mad på terrassen, blomsterne og duften af sommer.


Her er Petersen's Rose Helena - næste år må jeg have et ordentligt kamera med mulighed for skarpere billeder med flere detaljer. (Må huske på ønskeseddlen til jul) 
Duften af roser er suveræn. Det er ren mindfullness, at sidde i nærheden af denne her. Indhyldet i den fine duft og i lyden af bier, brumbasser og svirrefluer, der er lige så begejstret for den, som jeg. Et af ynglingsstederne.


Her er udsigten op mod hundegården. Det man ser, når man drejer om hjørnet fra markvejen og ind i gården. Lidt kaotisk og rodet, men til at blive glad af. En selvsået hyld, nogle unavngivede hostaer og en fin høj lyseblå storkenæb, der selvsår sig, hvor den kan slippe af sted med det, løvefod og et par roser, Rhapsody in blue, der kæmper mod hyld og klematis, The president. Fat mod venner, I bliver flyttet, når hundegård og skur/garage/lade bliver pillet ned.



Udsigten inden fra hundegården, Klematis, The president, vildt flot syn, når den blomster på fuld tryk, også når den blomster mindre. Endnu er der et lidt mindre men flot flor. Den må også klippes ned og flyttes, når der skal rives ned. Tanken er at den sammen med roserne skal med ind i haven, så de kan ses fra udestuen. Denne gang skal de dog plantes noget længere fra hinanden. 
Jeg glæder mig til at grave, måle op og planlægge. Glæder mig til at glæde mig til næste sommer.

Kommentarer

  1. Hvor er den smuk, den klemantis!
    Skal du have gang i en stor omlægning eller er det blot nogle planter, der flyttes rundt?

    PS: Skønt med nogle billeder på din blog, det løfter den gevaldigt:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Meget stor omlægning, suk.
      Der er ikke mange, der vil have rødderne der hvor de har dem nu, når vi er færdige, men de vil på sigt få det bedre på deres nye pladser, så jeg håber på de flestes forståelse:) Vi skal have revet nogle tudsegamle meget dårlige bygninger ned. Noget halmlade/garage/skure som er bygget primært i pandeplader og gamle telefonmaster. Det er helt vildt grimt, utidssvarende og upraktisk og ved at skvatte sammen af sig selv, så der må bygges noget nyt, større og meget bedre.
      I den forbindelse skal der fældes nogle træer, flyttes nogle bede, etableres nogle nye, udbygges en terrasse og en general omrokering til.
      (Drømmen er egentligt også et havebassin i en ordentligt størrelse, der kan ses fra vinduerne i udestuen, men det projekt er endnu ikke forhandlet færdigt med maskinføreren på ejendommen)

      Slet
    2. Hov, jeg glemte helt at takke mange gange for rosen:-) Jeg foretrækker altså absolut også indlæg med billeder. Jeg må have et nyt kamera, så de kan blive bedre......

      Slet
    3. Hold da op, det lyder som et ordentlig projekt-:)
      Drømme er altid gode at have og med kvindelist kan de fleste ofte overtalels-:)

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag