Skrivemaskinens opblomstring

Efter en hård uge hvor min hjerne har truet med større og mindre udfald er det endelig blevet lørdag formiddag
Jeg har brugt en times tid på at spise morgenmad bl.a fordi jeg har siddet og bladret i ugens aviser der hobede sig op. Snusende rundt i alverdens mere eller mindre relevante nyheder falder min hjerne til ro.
I Berlingske Business fra i går faldt jeg over en sød og lidt skræmmende lille artikel. 
Skrivemaskineproducenterne oplever en fremgang i salget.......
Nej, skrivemaskinerne er åbenbart ikke noget, som man kun kan se på et museum fra "mor var barn".
Det er afsløringerne af aflytningerne foretaget af den amerikanske efterretningstjeneste, der angiveligt skulle have tændt op under salget af skrivemaskiner. 
Selvfølgelig  fordi en skrivemaskine ikke kan aflyttes eller overvåges fra cyperspace.
Den tyske teknologikoncern (?!) Diehl har åbenbart gennem mange år skrevet følsomme tilbud på skrivemaskine og leveret dem med bud.
En af producenterne Olympia forventer, at fordoble salget af skrivemaskiner til 10.000 stk. Bl.a har den russiske efterretningstjeneste netop købt 20 stk.  

Måske skal maskinskrift igen indføres i skolerne som valgfag? Ligesom den gang da mor var barn? 

Således opladet med ny viden, vil jeg starte weekenden for alvor. Håber vejret holder inde med regn og blæst, mens jeg og mange andre er til Kalundborg rocker. Open air musik er bare bedre og sjovere i tørvejr.

Kommentarer

Populære opslag