Og så blev det lørdag

Når det er vådt koldt og gråt fristes jeg ofte til så meget søvn, som jeg overhovedet kan slippe af sted med. 
Det er hyggeligt og varmt, men ikke altid fordrene for at få lavet noget. Sløvhed + søvn + sløvhed giver ofte endnu mere sløvhed.
I dag er der en anden taktik. Jeg vil ud! Haven kalder. Den har faktisk råbt længe, men blæst, regn og tidligt mørke frister altså ikke. 

Men i dag bliver det, også selvom solen holder fridag over det tætpakkede skydække og østenvinden fiser i fuld fart ind fra marken. Der skal luges og og rives sammen og ryddes op og køres på kompostbunken og der er også lige lidt der skal flyttes. Gården skal ordnes og fejes og der skal lægges løg, så der er noget at se frem til i foråret.  
Dagen startede igen med solskinsvitaminer - god juice med æbler, gulerødder, rødbeder og mængder af frisk ingefær. Jeg ELSKER altså ingefær. 
Så skal jeg bare lige pakkes ordentligt ind og så er jeg klar til kamp:)



Kommentarer

  1. God plan - der er heldigvis solstråler at snuppe :D

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. De solstråler, der nærmere sig matriklen bliver også set på, indtil det nærmest svier i øjnene:)

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag