Jeg vil også ud og skinne i solen.

Jeg sidder og kigger ud på en nypudset ravn. 



Ravne er kendt som grove bøller og terrorister. Det er vel nærmest kun dengang de fik lov til at sidde med til højbords med Odin i Valhalla, at der var lidt Street Credit til dem.
Men uanset deres lidet charmerende opførsel, så kan ingen tage fra dem, at de er smukke fugle. Kulsorte med metallisk skær i solen.

Denne her har travlt med at lede efter larver og andet kryb i græsplænen lige uden for mit vindue.
Jeg bilder mig ind, at når den kigger op mod vinduet tænker den; Skal du da bare sidde derinde? Skal du slet ikke ud i det dejlige vejr?
Desværre Ravn. Selvom om du har så meget ret. Det ville helt sikkert være dejligere at være ude end inde, men der er arbejde, der skal passes og det er altså nemmere inde foran computeren, end ude på græsplænen.
Så kan man som frihedselskende ravn nok tænke, hvordan pokker mennesker kan holde ud at være spærret inde i godt vejr?
Tænk ikke bare, at kunne flytte sig hvorhen, man synes, at der er godt lige nu?

Jeg er ikke utilbøjelig til at give den ret. Når solen er der, må man være der! I morgen kan det se helt anderledes ud…….

Kommentarer

Populære opslag