Glimt fra december

Min hvad så November var jo skudt ret langt forbi det endelige resultat, så forventninger til og planlægning af december er skruet kraftigt ned. 
Jeg vil nok bare nyde, smage, grine, elske, mærke og føle min hverdag.
Glemmer jeg det, så truer mit hoved oftest med at bryde sammen og sender mig i seng med en hovedpine, kvalme og kulderystelser, så sengen hopper.

I december vil jeg derfor forsætte med, at:

  • Spise så mange småkager og konfekt, som jeg vil være bekendt, men kun lidt flere, end jeg har godt af.
  • Drikke godt med gløgg, både almindelig og hvid.
  • Huske langsommelighed, stilhed og ro i hverdagen.
  • Sove længe i weekenden.
  • Nyde mørket og se på så mange julelys jeg overhovedet kan overkomme.
  • Huske at lufte godt ud, så sodpartiklerne fra alle mine stearinlys ikke forurener indeklimaet mere end højst nødvendigt. Selvom de alle er af rigtigt stearin er de jo ikke voldsomt sunde at bo sammen med. 
  • Invitere mine teenagere til kagebagning og fabrikation af julepynt.
  • Være taknemmelig for selv samme teenagere, Skovtrolden og vores liv sammen.
  • Nyde weekendophold sammen med Skovtrolden i Odense.
  • Glæde mig til at finde endnu et fint træ nede på marken, ligesom de forrige år. Det er ren luksus ikke at skulle mere end nogle få 100 meter fra hoveddøren for at finde det fineste træ til den dejligste juleaften. 






Kommentarer

Populære opslag