Vintersolhverv


Den 22. december 2014 kl. 00:03, altså i aften/nat er det officielt vintersolhverv, årets korteste dag. Ofte er det d. 21. december, men i år er det af indviklede årsager altså d. 22. Det betyder det helt fantasiske, at solen med småbitte museskridt er på vej tilbage til den nordlige halvkugle, så jeg ser faktisk ingen grund til at hænge sig i en dag fra eller til.
Når jeg kigger ud af vinduet, så tyder det på, at dagen er både kort, mørk og våd, men jeg kan leve med det.
Jeg er på arbejde. I en halvtomt, men julepyntet bygning sammen med meget få gode kollegaer. Jeg kunne vælge og vrage mellem parkeringspladserne, da jeg rullede ind i morges. Stor luksus.
Jeg glæder mig bare helt vildt over, at nu bliver dagene igen længere og der er slet ikke så lang tid til foråret, som der har været…..


så jeg klarer mig igennem resten af mørket med varm te og lys i alle husene.   

(Og i parentes bemærket, så er vi jo også halvvejs mellem mine fødselsdage.)







Kommentarer

Populære opslag