Sommerferien er slut

Sommerferien er slut for mit vedkommende og jeg er igen tilbage på arbejde.

Ikke længere noget med kursusdage, læsefri, gruppedage eller overspringshandlinger. Et ret langt og  ofte ret langt ud af komfortzonen forløb er afsluttet. 
Jeg fik et 10-tal og en meget fin feedback om, at jeg brugte form og ord ikke blot om teorien, men at jeg bruger det aktivt til at reflektere over betydningen i mit eget liv og at det viser noget om dyb forståelse for kursets perspektiver og teorier. Det kursus, som jeg flere gange var ved at opgive, fordi jeg ikke kunne komme ind i stoffet og også følte mig lidt fejlcastet.
Tænk at jeg alligevel havde fået fat i essensen af kurset og hvis jeg havde vist at alt var lykkes, så havde jeg klappet mig selv på hovedet og sagt at det hele nok skulle gå. 
 
Hold da op, jeg var og er stadigvæk ret så lykkelig over den karakter og  den feedback. 
Så rundt på gulvet og græsset, at jeg brugte den første uge af min ferie på at lande i krop og sjæl. På et tidspunkt blev jeg næsten helt panisk og messede dag og nat; Skal slappe af og nyde ferie, skal slappe af og nyde ferie, skal slappe af og nyde ferie..........Jeg kan afsløre, at den fremgangsmåde ikke virker hensigtsmæssigt! Det giver faktisk ret meget det modsatte resultat.

Så skiftede jeg taktik og prøvede med 3 rutjebaneture i rap i Fårup Sommerland.
Startede med "Lynet" fra 0-80km/t på 2 sekunder. Det er jeg helt sikker på er rigtigt. Ikke at jeg nåede at se på uret eller tælle sekunder, men det føltes rigtigt nok.
Så gik turen til "Flagermusen" Noget med at føle sig som en del af en kæmpe snurretop, når du fra 13 meters højde farer rundt på banen.
Det kan også bekræftes. Jeg kan stadigvæk mærke kvalmen, når jeg ser billeder af den.
Jeg sluttede efter samråd med mit kvalme- og balancecenter festen af i "Falken"
En fin "gammeldags" trærutjebane. Det går stærk op og ned af bakken, men den snurre ikke rundt. Den var absolut den rareste.
Resten af familien susede over til "Orkanen". mens jeg nød udsigten og stod helt stille. Stadigvæk i samråd med mit kvalme- og balancecenter. Jeg ærger mig lidt over ,at jeg slet ikke nåede op i Orkanen. Det var en fejl og den bliver rettet, når jeg kommer igen en gang.
Jeg nød Fårup Sommerland i 2 dage og det gjorde resten af klanen også. Teenagerne piskede rundt på deres lange ben og snurrede rundt og rundt og kørte op og ned og op og ned.
Min overkørte hjerne slappede dog først rigtigt af og fangede beskeden om, at jeg havde ferie, da Vesterhavets bølger skyllede ind over mig. Midt i køligt vand og blødt sand, da kom roen ind over mig. Jeps, jeg var på ferie og skulle ingenting. Kun hvad vi lige fandt på og så at drikke godt med vand i varmen.

Nu er jeg tilbage på arbejde og jeg arbejder på at fastholde ferie-roen i mit hoved, min krop og sjæl så lang tid jeg overhovedet kan. 

Kommentarer

Populære opslag