Oktober trak veksler


Oktober 2017 vil gå over i historien som måneden hvor Haveheksen og lønkontoen lå og gispede efter ilt og nye forsyninger.

Oktober måned var måneden hvor ældste teenageren flyttede hjemmefra! Helt rigtigt. Over i en anden kommune i egen lille studielejlighed. 
Hun er god til det, men det er altså mærkeligt. Det er hyggeligt, at besøge hende, men egentligt gad jeg godt hive hende med hjem, i stedet for at traske alene ned til bilen bagefter.
Ældste-teenageren er allerbedst til at være flyttet hjemmefra og jeg er imponeret over hvilket smukt, klogt og fantastisk lille selvstændigt menneske, som Skovtrolden og jeg har skruet sammen. 

Det var og er, her hvor Haveheksen er lidt ramt. Lige nu har vi ikke hjemmeboende børn i hverdagen.......Vi gik fra far, mor og to børn til bare os to på meget kort tid. 
Naturlig og fornuftig udvikling og alle kan hvad der kræves, men altså........ 

Oktober var også måneden, hvor mindste teenageren havde hun en udvekslingselev fra Belgien med hjem på weekend. 
Hun var fantastisk god til engelsk og en fremragende værtinde. Skovtrolden og Haveheksen var imponerede. 
Mindste-teenageren har det rigtig, rigtig godt i sin nye verden, efterskolen. 
Hun er en lille smule større hver gang hun kommer hjem. Personligt og også fagligt. Jeg tænker stadigvæk; Tag den gamle skole!
Også her er Haveheksen lidt ramt. Mit lille barn er ret stort.....

Oktober var også måneden, hvor den allerbedste store hund var involveret i sin egen lille arbejdsulykke. 

Jeg ved faktisk godt, at de andre er taget på jagt, mens jeg bare sidder her, også 
 selvom de prøvede at snige sig ud...... 

Sendt ud efter en gås på en jagt, gik det galt. 
I det høje visne græs gemte der sig en gammel harve, så da allerbedste gule hund kom spurtende med sådan cirka 150  km/t ud over den lokale prærie sad det ene forben fast i harven, mens resten af den allerbedste store hund forsatte med 150 km/t ud i en kolbøtte. 
Det var og er så synd. Det synes allerbedste store hund faktisk også. 
Operation og overnatninger på fremmed dyrehospital er overhovedet ikke sjovt, slet ikke for én, der i forvejen har det lidt stramt med dyrlæger.
Seks uger i gips og i nogenlunde ro er heller ikke sjovt og heller ikke nemt at forstå.
De jævnlige besøg hos dyrlægen for at få skiftet forbindinger er heller ikke et hit og jagtsæsonen er bare helt slut, inden den kom ordentligt i gang.
Der er altså ret meget øv i det her regnestykke......... 
også for lønkontoen, der har følt sig mindst lige så udfordret, som allerbedste store hund. 
Men det hele bliver godt igen, lige om snart. 





Kommentarer

  1. Uha det frygter jeg: når ungerne en dag flytter hjemmefra. Hvad fa.... skal tiden så gå med? Jeg kan virkelig ikke huske, hvad jeg lavede, inden jeg fik børn. Og så på den anden side, så bliver det vel også dejligt at gøre lige hvad man vil - sådan cirka....

    Håber både hund og lønkonto er i bedring :-) :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er sådan lidt underligt ikke at SKULLE lave mad/hente/bringe/vaske meget tøj/etc, men jeg vender mig til det ganske langsomt. Det går vist to skridt frem og et tilbage......

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag