Endelig inde!

Jeg har ret længe været lukket ude af Google.

Af årsager jeg overhovedet ikke kender eller i hvert fald ikke kan gennemskue var jeg blevet smækket ude og jeg kunne ikke huske mit password. 
Den bærbare "plejer" da, at gemme det og jeg skulle bare logge på den, så er jeg inde på det hele. 
Nå men "plejer" forsvandt ud i det blå i løbet af sommeren og jeg var bare sat ude for døren.
Jeg har aldrig nogensinde været sendt uden for nogen som helst dør før!
Jeg opfører mig ordentligt og har styr på mine ting. 
Næsten da åbenbart...
Nu stod jeg bare derude ude af stand til at komme ind og skrive på MIN! egen blog og nok, hvis det skal observeres nøgtern, endnu værre ude af stand til at logge på MIN! mail.
Den er også monteret på mobilen, bevares, men jeg er altså ved at være for gammel til kun at arbejde fra sådan en lille skærm og jeg har været rædselsslagen for at få ødelagt min telefon, for så ville der jo bare være lukket.

Jeg har indrømmet overfor Google. Brødebetynget trykket "glemt password" flere gange. Jeg har tjekket og svaret på sikkerhedsspørgsmål efter bedste evne. Måske ikke lige min skarpeste evne. Den viste sig hurtigt, at være knap så god. 
Sidste password jeg kunne huske?
Kunne jeg huske det, så var det jo ligesom ikke et problem, vel Google?
Registeringsnummeret på min bil.......? 
Jo tak, hvilken bil havde jeg, da jeg registrerede dét som sikkerhedsspørgsmål? 
Det står ikke helt klart for mig (= Jeg aner det ikke).
Hvilken måned og hvilket år oprettede jeg min mail?
Aner det heller ikke, men tydeligvis ikke det år og den måned hvor jeg oprettede Blogger, selvom jeg syntes at det var et ret godt bud.

Alt er blevet gennemrodet i jagten på passwordet i hysteri. Gamle dagbøger og andre skrivehæfter. Lister. Løse lapper på syværelset. Indbakken via mobilen. 
Fjerne og ukendte hjørner i syværelset og bagerst i hjernen er blevet gransket. Uden held. 
Indtil for en time siden. Måske har jeg sendt det password til mig selv som sms? 
Der må s** da være et eller andet jeg kan bruge?
Og åh lykke! En sms fra første halvår 2016 var der et mystisk ord? Måske virker det? Kunne det være et password til Google?
YES! Jeg er inde igen. Alle steder. 
Password er gemt og to trins log in aktiveret. 
Nu er jeg med igen. Tak. Jeg lover, at jeg gør mig mere umage med det der sikkerhed.



Kommentarer

  1. Åh - jeg HADER når det sker!! Og her er det sket en del...... Da knægten var mindre brugte han min mail til at logge på online spil på X-Boxen - så kunne jeg holde lidt øje med ham. Men lynhurtigt lærte han sig at få et nyt password når han ikke kunne huske det gamle. Og når jeg så forsøgte at læse mail troede jeg at jeg havde glemt...... Kan du se cirklen ;-) Dejligt du kom ind alle steder og er tilbage igen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det der havde jeg lykkeligt glemt.
      Mine unger spillede et eller andet med nogle dukker, der skulle købe ind og finde venner, tror jeg. Der var en gratis version og en betalingsudgave og jeg var hunderæd for at de fik trykket på betal for et eller andet, så de brugte også min mailadresse, så jeg kunne holde øje. Der var vi heller ikke altid helt enige om hvad password'et var.
      Nu har de da heldigvis egene mailadresser (og andre interesser) så nu er der kun mig til at kvaje mig. Det klarer jeg da heldigvis også fint.
      Men det er fedt at være inde igen:-)

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag