Må det snart blive juleferie

Et sted på Sjælland: 

Meget træt mor-dame kommer væltende hjem fra arbejde kl. 19.45. Det er lidt over 12 timer siden hun kørte hjemmefra. 

Der har ikke været mange pauser på arbejde. Der har faktisk været vildt travlt. Der er mange ting, som skal nåes inden året slutter og mange telefoner der skal snakkes i.
Efter 11 timers arbejde suser Mor-damen i sin bil ind omkring mormor og henter færdiglavet aftensmad. (FEDT! og stor luksus) 
Hvor Skovtrolden er? Han arbejder. Faktisk alle de timer han kan holde sig vågen. Han passer sin del af den store by. Han arbejder vildt meget i og for den by. Jeg håber, at byen ved det og er glad for ham!
Mor-damen handler også lige ind i Fakta og henter mindste teenageren hos ynglingsveninde. Vel hjemme på marken slæber hun tasker og varer ind. Lufter hundene og fodre kanin og katte. Går ud  med noget affald. Rydder lidt op. Varmer maden og tænder computeren for at høre musik og læse lidt blogs.

Den yndige ældste teenager siger så med sin fineste stemme;


Spænding og trommehvirveler...........lidt mere trommehvirvel...........Mor, altså undskyld ikke, men jeg skal have risalamande med til klassen i morgen......til juleafslutningen.

Det havde jeg helt glemt.........piiiiiiiiiist, sagde det lige pludselig i mor-damens hoved.

Og sådan gik det til, at mor-damen kørte en tur i Netto. Det er nemlig der, der er åbent til klokken 22 og købte mere mælk, meget piskefløde og rigtig mange mandler. Meget er der på lager i det lille hus på marken, men ikke ingredienser til så meget risalamande.....




Så klokken 23 ser mor-damens kogeplader sådan ud og på spisebordet står denne her:





Juleferie. Jeg glæder mig så meget til at se dig. Du kan godt huske hvor jeg arbejder ikke? Så på tirsdag allersenest kl. 16.00. Der indfinder du dig, ikke? Så kører vi hjem sammen.


Jeg må smutte nu. Jeg har risengrød der skal røres i........og noget cider der skal drikkes.


Kommentarer

  1. Uha den kender vi godt - den der sene besked:-)
    Godt for cider og for weekend!
    Rigtig god weekend:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Sene beskeder har det med at poppe op med jævne mellemrum, men som regel går det jo alligevel:)
      God weekend og juleferie til dig også

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag