Støbning af flisepynt


Jeg leger med betonstøbning: 

Før billede.....Kanten mellem fliseterrassen og trægangbroen rundt om udestuen.
Jeg gad ikke se på det rod længere....Der er noget med en konfirmation på søndag som gør, at det vil være dejligt at få styr på de nærmeste løse ender og halvfærdige projekter......

Remedier sat frem: Pap-støbeform, færdigbeton, madolie, glasskål med film om, vand, malingsrest fortyndet med vand og så er jeg i gang.....
Jeg ville gerne have min nye beton-flise-pynt lidt mørkere end almindelig betonfarve, derfor malingen.

Improviseret og organisk støbeform er sat på plads på rester af ukrudsdug. Rundt om skal der fyldes op med et tyndt lag knust granit og så er ukrudsdug smart.

Haveskeen måtte i mangel af bedre lege murerske. Det var sejt og hårdt og en meget dårlig ergonomisk situation, både ryg og arme klagede. Det bedste, smarteste og hurtigste ville helt sikkert have været en boremaskine monteret med piskeris, men jeg anede ikke hvor i Skovtroldens værksted jeg skulle lede efter sådan noget og projektet skulle sættes i søen NU. 
Har man ideen er der jo ingen verdens grund til at vente.......

Så er der støbt. Pyntet med flade sten rundt i kanten og glasskålen er sat i for at lave en lille fordybning til vand. Nok ikke til et fuglebad - der er for mange katte i dette hus til at småfugle kan færdes sikkert, men et lille tørstig insekt må gerne kigge forbi. Kanterne skulle også gerne være ru nok til, at de kan få fodfæste og komme op igen, hvis uheldet er ude.


Så er det bare at vente et par dage. Der er lagt plastik over den nystøbte flise-pynt for at overfladen ikke skal tørre for hurtigt og slå revner. Vaskebaljen beskytter forhåbentlig mod nysgerrige katte og hunde. Ingen poteaftryk i overfladen! 
Jeg håber, at det bliver nogenlunde pænt, ellers må jeg i gang med en stor hammer og splitte det ad.

Kommentarer

  1. Jeg håber, I havde en super konfirmation i søndags - og at du overlevede, trods det du ikke nåede:-)
    / Susanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Jeg overlevede alt og nåede det meste:) Det var en super skøn dag.

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag