Status på sommeren 2019

Ikke et ondt ord om sidste sommer, men denne her udgave har altså været mere mig. Den har været lige hvad jeg har haft brug for; Sol, regn, blæst, lyn og torden kombineret med ro, langsomhed og en god sjat glæde. I sommeren 2019 samlede jeg gode minder.

Udsigten en sommeraften. En stor sky der kom rullede ind fra Storebælt og gav regn og torden. Duften bagefter af jord, vand, varme og friskhed. Meget god lyn og torden og regnvejr er blevet nydt under overdækningen på terrassen.


Grøftekant med græs, valmuer, snerler og cikorie. Jeg elsker grøftekantens blomster. Valmuer med fine blade af silkepapir blade og tynde stilke, men sejlivet og selvsår sig hvor den nu synes. Snerlen er også smuk med små kridhvide parasol blomster og de længste og sejeste stilke og rødder. Her er jeg og det bliver ikke nemt at få mig væk. Heldigvis gør det ikke så meget her i grøftekanten. Cikorien er bare smuk med sin helt egen lysende blåfarve. 

Vilhelmsborg - Ridestævne med mindstebarn og hest. Vilhelmsborg er et fantastisk sted og var i en weekend fyldt med fjordheste fra Danmark, Sverige og Norge. Lyse og mørke og grålige og gule. Det var en god weekend. 

Yoga land. Mit nye ynglingsspot. Det bliver endnu bedre, når det sidste glas kommer i huset og jeg slipper for mirabeller på gulvet. Jeg spår at jeg kommer til at være her rigtig meget. Sommeren har i hvert fald budt på restorativ yoga aka middagslure her flere gange.
Skovtrolden har bygget trædæk og monteret det gamle drivhus ovenpå tilpas langt væk fra huset til at jeg føler mig væk for en stund, men ikke så langt væk.

Morgenmad i morgensol. Fantastisk måde at starte dagen på.

Stjerneskud af virkelig friskfanget fisk. Skovtrold og unger var på fisketure. Jeg var ikke. Jeg er søsyg, inden vi når ordenligt ud af havnen og jeg har ikke tålmodighed til fiskestang, men jeg gider godt spise frisk fisk til aftensmaden.

Aalborg havn - mængder af store smukke træskibe. Skovtrolden havde et møde i Aalborg og jeg tog med på tur. 

Skovtrolden skulle et par dage til Spanien og jeg tog også med på tur her. Min første lille ferietur udenfor matriklen efter ni måneder fuldstændigt i eksil. 

Skovtrolden havde møder her og der og jeg fulgte med og blev så sat af som turist. 
Det var fuldstændigt fantastisk! At være alene med mig selv. Ingen forventninger til eller fra nogen. Ingenting at forholde sig til. Bare mig, solcreme, gode sko, masser af tid, solskin, Google map og et visakort;) og så mødes med Skovtrolden igen om aftenen. Så kan man faktisk få nogle fantasiske dage til at gå.

Konklusionen på denne sommer er nærmest ren lykke. Det hele har gjort godt og jeg er godt på vej til at virke igen. Om lidt starter en ny hverdag op, men når den starter stille ud og jeg selv har valgt den til, så er det faktisk ok med mig. Bunden har været nået. Nu går det opad igen og sommeren er heldigvis endnu ikke helt gået sin vej, så der er mere tilbage at nyde.


Kommentarer

  1. Det lyder ikke så dårligt at være vedhæng til Spanien. Men sommeren den kom, den gik hurtigt og er nu kun et flygtigt minde. Men med det der drivhus (er slet ikke misunderlig) så kan du heldigvis forlænge sommeren lidt... :-)
    Dejligt at du er (mere) tilbage!

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag