1. November

I dag er det den første november og det er lørdag. I like:) Mest det med lørdagen. Men i år liker jeg absolut også, at det er den 1. november.
1. november er nemlig den officielle dato, hvor jeg ikke længere er 37 timers fuldtidsarbejdende mor, men går på deltid. 
Når jeg møder på mandag skal jeg først indfinde mig om formiddagen og når jeg holder weekend allerede torsdag aften har jeg kun været på arbejde i 25 timer. 
Jeg kan godt li' mit arbejde. Rigtig godt endda.
Men jeg kan også rigtigt godt li' at have tid til:


  1. at være sammen med min familie 
  2. at se på min mand 
  3. at  lave lektier med mine børn 
  4. at købe ind
  5. at lave mad
  6. at bage
  7. at sy
  8. at tegne og male
  9. at passe min have
  10. at læse
  11. at blogge
  12. at læse blogs
  13. at ordne vasketøj 
  14. at motionere
  15. at spille Candy crush
  16. at støvsuge
  17. og en hel bunke andre ting, som er med til at give mit liv værdi.
Og det har det knebet gevaldigt med, når jeg oftest er den eneste på matriklen over 15 år inden spisetid.
Jeg hylder stadigvæk princippet om, at den der har behovet, har ansvaret har jeg efter lange drøftelser med Skovtrolden besluttet, at jeg gerne ville ned i arbejdstid. 
Snakken startede allerede i sommerferien, men af forskellige grunde kunne det først blive nu og da jeg jo som sagt, slet ikke er ked af mit arbejde, så skulle det selvfølgelig også passe sammen der. 
Det håber jeg det gør - det er i hvert fald en nøje gennemtænkt plan, der er lagt på papiret - og selvom min arbejdsplads får færre timer fra mig om ugen, så tror jeg også på, at de får en endnu mere effektiv og produktiv dame de timer jeg er der.
For glade medarbejdere med balance i deres prioriteter og værdier er bare så meget bedre arbejdskraft. 


Stå helt stille. Kig op og træk vejret dybt, så vil du se hvad der er vigtigt lige nu.

Jeg føler mig privilegeret og taknemmelig helt ind i knoglerne over muligheden og mit valg.
Jeg føler mig også lidt som en forkælet møgunge, men at hoppe helt ud over kanten har alligevel ikke været helt nemt. 
Jeg er jo sådan en, der godt kan få alle enderne til at nå sammen og hvis jeg ikke kan, så må jeg bare sove et lidt mindre antal timer om natten..........
Jeg er også sådan en, der altid gerne lige tager en opgave, der kommer ind fra højre eller løser andres opgaver.........
Nå ja, så er jeg jo også sådan en, der ind imellem er blevet slået helt omkuld af alt for lidt tid og forkerte valg og måtte krølle mig sammen i et hjørne af min seng, hvis ikke jeg lå ude på badeværelset og kastede op.....og slet ikke kunne bruges til at fortælle noget, snakke med, lave lektier med eller bare smøre en mad.  
Men ikke mere, for nu skal tiden bruges helt skarpt på at gøre mere af det, der skaber værdi hos mig og mine, for at bruge tiden rigtig har været min hovedoverskrift i 2014. 
Ikke (ret meget) mere hamsterhjul, men et skridt på vejen til no regets.

Jeg vil derfor bestræbe mig på, at udnytte og nyde min hjemmetid for fuld skrald. At bruge den mest optimalt i forhold til mine pejlemærker og jeg vil sætte pris på at, vi havde det fornødne økonomiske råderum og at min arbejdsplads også kunne få det til at passe sammen.

Ny tid, here I come.......Heksen skal have endnu mere luft under kosten. Faktisk skal den kost flyve mod helt  nye og ukendte skyer.








Kommentarer

Populære opslag