Stille mandag formiddag

Hvad laver jeg på en stille mandag morgen/tidlig formiddag?
Ikke meget kan jeg godt afsløre......
Weekenden har været fyldt med gøremål og mennesker, så jeg trænger til ro og langsomhed, inden jeg skal på arbejde.
Himlen er grå, tåget og langsommelig som mig.

De eneste der er lidt fremdrift i, er flokke af gæs der trækker ind over huset. 

Efter at have kørt ældste-teenager i skole og efter at have fået hendes sms om glemte tyskbøger, som lige udløste en ekstra tur til skolen med bøgerne i en pose, så:

Satte jeg en vask over...
tømte tørretumbleren
tømte opvaskermaskine
fyldte i opvaskemaskine
lavede æble, ananas, ingefær, gulerods-juice, som jeg drak mens jeg surfede rundt i blogland og på Facebook.
Valdemarsro blev jeg inspireret til at lave granatæblesirup.
Det var nemt, simpelt og smager tæskegodt! 

Lige sådan en morgen jeg havde brug for og nu vil jeg få noget mere arbejds-egnet tøj på og smutte af sted. 
På vej hjem fra arbejde vil jeg nok runde planteskolen og se om jeg kan få et lille lærketræ med hjem til at pynte i gården.

Kommentarer

Populære opslag