Halvvejs i juni

Det er et indlæg jeg skrev i går, fredag d. 15., men der blev vist bare aldrig trykket udgiv. Måske et tydeligt tegn på at jeg er blevet ældre og dermed mere glemsom?
Jeg må mærke efter om det er tilfældet i dag......
---------------------------------------------------------------------------------

Det er den 15., så vi er halvvejs igennem den første sommermåned. Det er også fredag, så der er fantastisk fridage forude og så er det mindste teenagerens fødselsdag.

17 år er mit mindste barn i dag. Det er ret meget og det er gået ret stærkt. Mon også jeg er blevet 17 år ældre? 
Det føles på den ene side ikke sådan og på den anden side føles det som om, at der er sket voldsomt meget. 
Jeg er nok blevet ældre. Det er ok. Jeg har tænkt mig at fortsætte med blive ældre.
Herfra hendes verden går. Lidt endnu.
17 år gammel og om 14 dage præcis, så kommer hun hjem fra efterskolen for slut, prut, finale. 
Så er døren lukket og venter på, at nogle andre åbner den, når skoleåret starter igen.
Jeg skal ikke mere hente på stationen fredag kl. 17.30 og aflevere  igen om søndagen kl. 20.30. Jeg skal ikke mere undvære i hverdagene.
Vi går fra to til tre i hverdagene. Det bliver rart at se hende lidt mere igen. Hun er savnet og det er altså ikke det samme at hun kommer susende hjem fredag aften. Lørdag og søndag er besat med hest og noget fritidsjob og søndag aften er hun så væk igen.


Efter sommerferien har jeg så officielt ingen børn i grundskolen – kun på ungdomsuddannelser.
Jeg må være blevet ældre..........

Kommentarer

  1. Vi bliver altså ikke ældre - vi bliver erfarne - stor forskel.... :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Selvfølgelig........Erfarne! Det kan jeg så meget bedre lide end ældre:)

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag