Drømme, glimt og smukke farver


Billede fra sidste sommer af udsigten fra mit hus. Jeg elsker de fragmenterede skyer og farvespillet på den mørke himmel. 
Det ser eventyrligt ud og giver mig små dryp af ro. Jeg elsker de små glimt og gemmer dem i korte øjeblikke af nærvær og på længere sigt gemmer jeg dem som billeder lagret på kameraet eller telefonens hukommelseskort. 
Jeg tager billeder tidligt og sent for at fastholde drømme og glimt. Der er noget fascinerende ved, at det om et kort øjeblik er ændret eller helt opløst.
hvis du eksempelvis en tidlig morgen møder en bil, der holder parkeret lidt skråt i vejkanten kan det godt være mig på vej på arbejde.
Hvis farven på himlen er den helt rigtige, solen finder vej i stregerne fra et fly eller hvis der sidder fotogene gæs på en mark, så hopper jeg gerne ud og fastholder glimtet. 
En dag sætter jeg dem sammen til en kollage over smukke øjeblikke, som skal op og hænge på væggen og minde mig om at det meste kun er glimt, fragmenter og skyer tilsat en sjat eventyr, som det gælder om at nyde og få fat i lige når de er foran dig for om et øjeblik er det ændret eller væk.


Kommentarer

Populære opslag