På tur til Isabella Smith og noget om hegn

Jeg ønsker mig dobbelte stolte kavalerer og nu er det så heldigt at 

  1. jeg er inviteret  på tur til Isabella Smith 
  2. hun har stolte kavalerer i en skøn sampak.

En rosa og en hvid og så lige toppet med en fin dobbelt  valmue. Jeg siger hverken nej til tur i rigtigt godt selskab eller muligheden for at shoppe frø. 

Min plan (en af mange!) er at have så mange sommerblomster, at jeg kan klippe buketter helt uden at vride mig og lukke øjnene når saksen klipper.
Jeg kan bedst li' blomster på rod, men en skøn buket er nu også pæn på bordet.
Så i år bliver (forhåbentligt) året hvor der kan pyntes op med hjemmeavlede blomster.

Pladsen til bedene er fundet. Der er bare lige to udfordringer.

Udfordring 1: Der skal luges. Meget. Bynker i metervis, brændenælder, fuglegræs, løbske jordbærplanter og en del andet som jeg ikke kender navnene på.

Udfordring 2: Formel 1-Turbo-terroristen skal holdes ude.



Den ser sød ud. Den er sød. Rigtig sød, men den kan også løbe rigtigt stærkt.  - Al gang foregår oftest i løb og det gør ikke så meget hvad det er igennem eller over.

Jeg tænker lidt på Claus Dalbys hasselhegn. Det er fint, men ikke for fint til en mark-have.
Men det er også lidt dyrt. Der går alligevel nogle ruller til.
Jeg kunne også, teknisk set, flette et pilehegn. Væsentligt billigere end hasselhegnet, men kræver også væsentligt mere tålmodighed og det kunne godt blive en mangelvare........Det er før set.
Havehegn tæt beplantet med ærteblomster er også en fin mulighed. Rionet med klatreroser?
Jeg må nok ud og sondere terrænet i godt vejr med blok, tusher og te-kop:-)


Kommentarer

Populære opslag