Lytter du indefra og ud?


Min indre stemme er blevet overhørt meget længe, så længe at den er begyndt at RÅBE.
Heldigvis har den ikke opgivet. Sæt den var blevet tavs….så havde det set helt skidt ud.
Det er ikke godt at den råber, men det kan da ændres og i Påsken vil jeg opsøge noget stilhed, jo, jo, jeg ved det godt, der er ikke meget stilhed midt i påskefrokoster, ferieramte børn og voksne og en alenlang to-do-liste, men jeg vil finde huller og huler som jeg kan gennem mig i.

Planen har hele tiden været, at når der var fejet, vasket ned og ryddet op i drivhusene, så var det dér jeg ville sidde med en kop te og være stille og kunne jeg ikke få lov at være lidt i fred, så måtte jeg gemme mig et andet sted.
Måske er et nyvasket drivhus med sine glasklare ruder heller ikke det allerbedste sted at gemme sig? Men der er sol, varme, lyde og dufte....

Jeg trænger til RO inde i mit hoved og mit hjerte, så jeg kan høre spørgsmålene og stilhed nok til at mærke svarene. Og så  efterfølgende en sjat mod til at gøre, som jeg mærker.
Jeg ved godt, at jeg må flytte mig, men hvad flytter jeg mig helt præcis fra, hvor flytter jeg mig hen og hvordan kommer jeg derover?

Meget passende fik jeg for et øjeblik siden en mail fra Lykke Rix med kloge ord.
Lige inden jeg trasker på påskeferie.
 
Lykke Rix´s hjemmeside finder du her: http://lykkerix.dk/

I dag er det nogle kloge ord om at turde mærke og lytte, turde være i det uden at fixe og tro på at svarene er sande. Ikke noget der er dømmende, rigtigt eller forkert. Det er der bare.

Nu er her ryddet op og besvaret mails og jeg tror at jeg har styr på det, så det varer ikke længe før jeg lukker computeren, viderestiller telefonen, snupper min taske og suser ud af døren tværs over parkeringspladsen hen til min fine bil.

Udsigten fejler såmænd ikke noget her, men jeg glæder mig for vildt til nogle fridage.
 
 
Jeg G.L.Æ.D.E.R mig. Glæder mig til fridage, mine unger, solen, duften af forår og til at sove lidt længe. Måske må jeg låne en af trampolinerne og tage et hop? heldigvis bor jeg langt fra nærmeste nabo, så ingen bliver chokerede over dén oplevelse.

Inden jeg lander hjemme i cirkusteltet, så skal jeg lige omkring den lokale planteskole for at skaffe mig nogle Ostara jordbærplanter. Dem hørte jeg om her http://flesthverdage.blogspot.dk/
Jordbær er altid godt. Masser af jordbær i laaaaang tid er rigtig godt, så de må prøves.

Rigtig god påske.

Kommentarer

Populære opslag