Et nyt kapitel for alle indvolverede



Jeg har stort barn og en lille voksen i dag! 
Altså er jeg sådan lidt halvgammel i det......den del lader vi lige stå lidt.....
I dag er der ny skolestart og et helt nyt kapitel.
Mindste teenageren skal installeres i sit nye liv. Vi har pakket en god del af hendes tilværelse ned. Nu skal den flyttes og pakkes ud i en anden landsdel. Må det blive et kanon godt år for hende. Jeg har gjort det før, afleveret en på efterskole, men denne gang er det min baby. Den sidste jeg har. 
Nu er der ikke mere efterskole potentiale på marken. Så Facebook kan vi ikke lave en aftale om at stoppe med reklamer med efterskoler på min væg?
Jeg er ikke i målgruppen længere, siger jeg jo.

Ud over at jeg er udfordret over, at skulle give min baby videre til en ukendt færden mellem en flok fremmede meget store børn, så er jeg også officielt mor til en voksen i dag. 18 år kan ældste teenageren skrabe sammen i dag. 
Jeg har ikke mere, at skulle have sagt. Ikke mere, at jeg kan bestemme. Ikke, at jeg ikke prøver at gøre det alligevel. Det stopper næppe bare pga. en dato, men fra i dag bestemmer
hun faktisk selv alt. 
Jeg tror nok, at det skal gå. Hun er klog og dejlig. Hun kan godt. Jeg kan også godt. Lige om lidt. Jeg skal bare lige trække vejret lidt. 

Mht. til store og meget store børn, så er vi altså også der, hvor I like it - I love it. Måske også lidt like/love over det med ikke, at være helt ung og sprød længere.......Men begge dele skræmmer mig også helt ind i knoglerne. Det er noget af det der gør, at jeg bliver sentimental og på kanten af grådlabil ind imellem. 
At jeg mere end jeg plejer, elsker langsommeligheden. Fordi den giver mulighed for, at være stille i det der er. At huske at nyde lige nu.
Fordi det går stærkt og lige nu er væk og ændret til noget andet lige om et øjeblik.
Men andet kan også være godt og lige nu er alt godt.

Kommentarer

  1. Der er noget fascinerende over nye kapitler -- og også noget som kan være en smule angstprovokerende, men mest spændende og fascinerende :-)
    Ha' tillid til at alt flasker sig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nye kapitler er lig med nye begyndelser og nye muligheder og det er nemlig altid spændende. Alt flasker sig på bedste vis.
      Der er bare nogle nervetråde, der lige skal se det lidt an:)

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag