Kl er 22.00

og så skal jeg i seng.
Jeg har i min sommerferie udtænkt planer. Planer om mere ro og mere overblik. Jeg har mediteret on and off i et par år. Indtænkt mindfulness i min hverdag, men lige pludselig skrider hverdagens hamsterhjulet af stativet og ruller løbsk.
Så tæsker jeg efter det med 320 km/t indtil jeg rammer en lille mur eller et bump på vejen.
Når det sker, så trimler jeg af vejen og slår 10 kolbøtter, inden jeg ligger småsmadret i grøften.
Så rejser jeg mig og børster det værste støv og skidt af mig og sætter lidt plaster på. Er det helt galt piber jeg også og vil pustes på.

Når jeg er klar igen, så kan jeg lige pludselig godt huske at trække vejret ordentligt, undgå de værste sukkerfælder, skabe små oaser af ro og alene tid, prioterere til og fra og kun spise når jeg er sulten.


Jeg kunne bare så godt tænke mig, at kunne huske det næsten hele tiden. Jeg er træt af, at slå mig og træt af at ligge beskidt i grøften. Jeg er også træt af, at pibe.........

Et af midlerne er, at gå i seng i ordentlig tid. Jeg er ikke god til det. Jeg er slet ikke god til det. Jeg er af natur en natteravn, elsker natten og roen, når huset er helt slukket og lukket, men kan godt mærke, at det går bedre i mit hoved, mit humør og mit tankemyldre, når jeg får sovet nok.

Jeg vender tilbage med flere planer og flere tanker, men nu har klokken passeret 22.00 og jeg vil holde aftalen med mig selv og gå i seng:-)

Kommentarer

  1. Har rullet lidt rundt på din blog som jeg kun fandt fordi du havde lagt en kommentar om mit nyindkøbte stel:) nu har jeg meldt mig som fast læser:) spændende læsning.
    Eva

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag