Blæsevejr, blæs væk

Hvis du ser en mariehøne, så be' den om at flyve op og be' om godt vejr fra mig, ikke?

Vejret er smukt, men hundekoldt og jeg er ved at blive vanvittig af blæsevejr. Jeg kan til nød leve med gråvejr, hvis temperaturen bliver holdt lidt oppe.
Men iskold blæst, der giver minder om efterår orker jeg ikke i juni. Luften er kold og vinden suser ind alle steder og fra alle sider. Den slags påvirker mit humør og mit overskud i betænkelig grad.
Jeg nægter at smide sneakers og sokker for mine tæer fryser for hurtigt. Lune trøjer og cardigans er heller ikke pakket ned endnu. Det er de lange bukser heller ikke og den manglende sol gør så også det lidet charmerende, at mine ben har en nuance der er en mellemting mellem skummetmælks blålig hvide og smølfe farvede light blue. 
Jeg har svært ved at blive bare nogenlunde lysebrun og er også en lille smule solforskrækket i forhold til at blive skoldet, men den bekymring har jeg ikke haft grund til endnu i år. 
Jeg har gennem årene mere end en gang hørt joken om ferie-destinationen har været Hvide Sande efter sommerferien, siden jeg ikke har fået mere farve.......Hø, hø, hø. Den joke er åndssvag og jeg gider den ikke. 
Hvide sande er et pænt sted og man kan sikkert sagtens blive brun der, men det kræver altså, at temperaturen stiger betragteligt, ellers smider jeg ikke noget af tøjet.

Gråspurve-far har lige været en tur indenom ungerne i reden med en gang insekter i næbbet. Gråspurvene har unger - Ergo er det sommer.
Der er bare ikke noget fristende over nogen som helst udendørs sysler, når det er p....koldt.
Så mens jeg venter på sommeren, så drikker jeg ny lækker te, læser blogs og nyder solskinnet og gråspurve-aktiviteten ud af mine vinduer. 
I samme moment spiser jeg også nyplukkede jordbær og spiser (nogenlunde moderater mængder) koldskål for ligesom at slå fast, at sommeren er her altså.
Om ikke andet er sommeren her, for sommerferien bliver snart skudt i gang. 
Glæder vi os? Jeps! 
Og nej, uanset farve-niveauet efter sommerferien vil jeg nok ikke have været i Hvide sande, men jeg vil med ret stor sandsynlighed have set Vesterhavet. Med eller uden sneakers og sokker.


Kommentarer

Populære opslag