Måske mere sjælden end køn

Jeg faldt for en, lad os kalde den lidt anderledes, rose sidst jeg snusede rundt på planteskolen.....Et impulskøb, så denne sommer bor den i en zinkbalje og så må vi se, hvor den permanente plads bliver.

Lige nu viser hun kun en enkelt blomst helt frem:



Hun hedder "Imagine" og er en buketrose. Blomsterne changerer i creme, lyserød og mørk violet og det er måske lige på kanten af det lidt for spraglede, men jeg er nu betaget og begejstret. 
Der er en hel del knopper, så jeg venter i spænding på synet, når hun springer ud for alvor.
Hun er remonterende og blomsterne skulle dufte godt. 
Rosenduft kombineret med en højde på 70-90 cm gør, at jeg tror, at hun på sigt skal placeres tæt ved terrassen. Det vil være et fint sted, at nyde duften og beundre mærkværdigheden.
Lige nu er terrassen dog ikke et yndet tilflugtssted. Hold da bøtte, hvor det kan blive ved med at blæse.
Selvom solen skinner i dag, så blæser det stadigvæk koldt. Faktisk så koldt, at jeg har overvejet at tænde op i brændeovnen, men jeg gider ikke. Jeg vil ikke. 
Det skulle ikke være nødvendigt. For hallo, vi er en uge inde i juni. Den første sommermåned.......Er der nogen, der vil trykke restart? 

Kommentarer

Send en kommentar

Populære opslag