Ferien er tæt på

Bare lige i morgen  med, så vil jeg også holde påskeferie.
Jeg har ikke helt glemt, at jeg har en have, men når vejret er så vinteragtigt, så kan jeg lige så godt sidde på mit varme kontor og arbejde indenfor.
Det bilder jeg mig i hvert fald ind og det virker for dette her er slet ikke havevejr for mig:

Rute 22 i p....øsende regnvejr og 1 grads varme. 
(Se bort fra, at min bil åbenbart er så støvet, at den ser helt ru ud på billeder. Det ordner jeg også, når vejret bliver til det.)

I dag blev ikke en af de der stille og rolige dage inden ferien, som jeg satsede på i går morges. Jeg troede lige, at jeg skulle rydde lidt op i bunkerne på reolen og slette lidt i indbakken, men det kom ikke til at ske. Måske bliver i morgen og ellers ligger det hele der nok også, når jeg kommer tilbage fra ferie.
Det er vist sjældent, man hører om offentlige ansatte, der kommer retur fra ferie og så har der lige været en indbakke-fe forbi og grupperet, sorteret, arkiveret og poleret et par hundrede emails.
Efter arbejde skal jeg en tur ned til min nye legeplads. Jeg, som ellers ikke har dyrket nogen som helst organiseret motion i årevis er faktisk ret begejstret for Loop
Jeg kan stadigvæk finde ud af, at indstille maskinerne. Jeg kan finde ud af, at træne i dem og det hele er faktisk rigtig rart.
Det Loop tjek jeg frygtede lidt i går, var slet ikke så slemt. Det var hurtigt overstået. Op på en slags avanceret badevægt (Føj!) og så tænkte den lige lidt over sammensætningen af vand/fedt/muskler/etc. og det gjorde i hvert fald ikke ondt. 
Resultatet blev at:

  • Jeg er for tyk......omkring 15 kg. Jeps, det ved jeg godt. 
  • Min fysiske alder er 48......Hrmpf, men altså, jeg kunne jo godt regne ud, at den næppe var yngre end min faktiske alder og jeg havde egentligt nok frygtet noget, der var højere.
  • Min fedtprocent var forbavsende fin. En lille smule i den høje ende.........Ja, det havde jeg jo forudset, men havde også her frygtet, at det så slemt ud.

Konklusion: 
Jeg er ikke på kanten af containeren til stort brændbart. Jeg er en genbrugelig effekt, men der er rigtig mange gode grunde til at forsætte festen i Loop. 

I morgen må det også godt regne, men så har jeg også bestilt godt vejr i resten af påsken for jeg vil i haven!
Skovtrolden har lånt en stor minigraver og en motorbør for han har store og tunge projekter, men det er vigtig at være på pletten/pletterne og udnytte muligheden for at pege og afmærke og få gravet lidt på forskud.
Moralen er: Det der bliver gravet af minigraveren, giver ikke ondt i ryggen senere.......








Kommentarer

Populære opslag