Jeg drømmer (igen) om ferie.

Nu er det påske og ferietid. Min ferie er den korte udgave, der starter på onsdag, mens Skovtrolden og teenagerne er (tyv-)startet i dag.
Jeg er kun en lille smule misundelig, men ser begejstret frem til min del af ferien.
Misundelsen er egentligt bare fordi, jeg træt af at være træt med træt på. Jeg ser næsten ikke andet end hamsterhjul. 
Jeg orker det næsten ikke. Ikke, at jeg ikke er glad eller taknemmelig. Det er jeg da og andet kunne da egentligt også lige passe. Der er ikke meget at pibe over, sådan objektivt set.
Men jeg er træt bare fordi. Fordi, jeg igen er lidt overvældet over farten på hverdagslivet og skal og burde-tingene (og massiv mangel på sollys) 
Det er en elendig tendens at have, den der med sollyset, når man bor på den nordlige halvkugle.
Ækvator havde nok været et bedre sted, at hamre teltpælene ned, men her har jeg da fundet et glimt af solen.



Jeg mangler energi til mere end hverdagen.  
Der er ikke er energi til, at gøre meget af det, der er sjoveste/vigtigst/mest opløftende. Og når jeg er træt med træt på, så kan jeg ikke end gang huske/mærke hvad det sjoveste/vigtigste og mest opløftende er. 
Så kom dog for pokker frem for alvor forår med noget sol og nogle lunere temperaturer.
Jeg har ikke tid til at være træt, sortsynet og energiforladt. 
Mindste-teenageren skal konfirmeres d. 26.4 og festivitasen skal holdes på matriklen, såe......energien til finpudsning og opfriskning af lokaliteterne både ind- og udvendigt er nødvendig at finde frem. Gerne i spandevis. Vi trænger lidt.
Jeg kan godt afsløre så meget, at vi (Skovtrolden og Haveheksen) ikke er helt på plads. Der mangler stadigvæk en hel del før slagplanen er gennemført. 
Invitationerne er dog sendt ud, kjolen er indkøbt, maden er bestilt, Mindste-teenageren er i gang med at udtænke og kreere pynt og den allerbedste hjælp i køkkenet har også sagt ja. 
Men der mangler lige nogle detaljer som borde, stole, alvorlig oprydning og senere fuldstændig rydning af udestue.
Skovtrolden har ret travlt. Han arbejder vældig meget for sin arbejds-kommune. Jeg håber, at indbyggerne er begejstrede for det, men selvom han har travlt der, så er der alligevel punkter på to do listen, som jeg ikke magter.
Ikke kun pga. den manglende energi, også bare fordi jeg slet ikke er stærk nok og så fordi jeg ikke kan lægge fliser lige nok.
Vi har nemlig lige købt lidt ind på det her fantastiske sted:
  


De sidste fik jeg ikke nogle af denne gang, men det kommer! Til gengæld købte vi samme fliser, som ligger på den eksisterende terrasse, så den kan blive dobbelt op i størrelse.
Kan jeg lige se den for mig med loungehjørne, bålsted og spisebord? Jeps!
Vi købte også 35 m2 som skal ligge under bilernes p-plads. Det betyder slut med mudder.
Men den del passer Skovtrolden altså, så må jeg heller komme i gang med, at passe min del af planen.




Kommentarer

Populære opslag