God mad og tilløb til motion

Søndag aften efter en rigtig god omgang grillet lammekølle med de hvidløgsfed der til kom den og det var ikke så få, Hjemmelavede flødekartofler med mere hvidløg, oste- og morneysovs og toppet med et godt drys ost. Det var mindste teenageren, der kreerede dem og det slap hun vanvittigt godt fra. Mit bidrag var bagte tomater drysset med mere hvidløg, timian og en god slat olivenolie på bund af porrer, squash, rød peberfrugt og lidt mere hvidløg. 
Påsken er skudt godt i gang og der er næppe nogle i huset, som kan spise mere. Hundene har fået det der blev skåret fra og resterne af det reelle kød indgår i aftensmaden i morgen.

Skovtrolden har brugt weekenden på at lægge en del af de fliser vi havde bestilt. Det bliver så nydeligt og ingen/mindre mudder ved bilerne. Det er godt!

Her er endnu ingen billeder af det, for jeg er bare ikke vandfast i dag, så jeg har ikke været meget ude, i hvert fald ikke over middag, da regnen kom.
I formiddags har jeg været et smut ude, da jeg i går meget sen aften tog en impulsiv beslutning om, at melde mig ind i Loop.
Jeg trænger til at dyrke noget motion. Trænger til at bevæge de muskler, led og knogler, der efterhånden knager mere, end min alder tillader.
Og så trænger jeg til at tabe en del kilo. Ikke kun fordi det ikke er så pænt at slæbe rundt på for meget, men absolut også fordi, det at slæbe rundt på for meget, øger min risiko for div. følgesygdomme på sigt og det sigt kan godt komme indenfor en overskuelig årrække.
Da jeg sad og kiggede på ledige tidspunkter for en prøvetime slog impulsiviteten til igen og det blev til en tid knap 10 timer efter, så var der heller ikke så meget tid at fortryde i.
Så da klokken efter sommertid und alles var 10.00, stod jeg pænt omklædt i min lokale Loop og fik derefter en rigtig fin gennemgang af maskiner og centret generelt.
Jeg kunne li' det! Også da jeg selv tog en runde på maskinerne i cirklen. Jeg kunne ovenikøbet godt huske, hvordan de skulle indstilles.
I morgen har jeg så bestilt tid til et Loop tjek, hvor min kropsalder bl.a. vil fremgår.
Jeg vil godt vædde et mellemstort påskeæg på, at det er højere end min reelle alder....
Fedtprocentmålingen frygter jeg også lidt. Den er næppe heller ikke optimal......men så er der jo noget at arbejde på.
Måske vil det ovenikøbet blive nogle af motivationsfaktorerne?
Og jeg er både hen i mod - motiveret og væk fra - motiveret, så jeg er optimistisk på projektet denne gang.





Kommentarer

Populære opslag