Lidt nyt på terrassen

Jeg har, lige siden vi anlagde terrassen ønsket mig en eller anden form for væg ud mod græsplænen. Ikke noget meget højt og massivt, bare noget der lige kunne give en fornemmelse af rum og hygge. 
Det har jeg fået nu.

For lang tid siden har jeg set set en slags "rumdeler" til terrasser. Jeg kan ikke huske hvor henne. 
Jeg husker heller ikke, om den jeg engang så, var konstrueret helt sådan her, men jeg er vanvittigt begejstret for min udgave. Den er så fin og virker lige som jeg havde tænkt mig.

En lille lap papir med nogle kuglepensstreger på og Skovtrolden havde heldigvis helt forstået hvad jeg mente. Han har bygget og malet den og det passer ikke, (altid) at teenagere er dovne. Der er nemlig ældste-teenageren der har fyldt den op. Også selvom hun kom træt hjem efter fire dage sammen med godt selskab og Vordingborg festuge.
Hun blev også lokket lidt med et økonomisk tilskud til brug i sommerferien.....

Min andel til forskønnelse af terrassen var plantning er en kommende rosenhæk.

Jeg ved det godt. Det er kun mig, der kan se HVOR godt det bliver......

Roserne syner nemlig ikke af så meget lige nu, midt i rod og jordbunker, men den slags småting har nu aldrig afholdt mig, fra at vide lige præcis HVOR godt det bliver. 
I venstre side helt udenfor billedet har jeg plantet en pibeved. En Philadelphus coro. Finn.
Finn er en uægte jasmin, der skal stå med sine dejligt duftende blomster og danne et lille tag over en af mine forhåbentlig kommende ynglings-siddeplads.
Trækassen i baggrunden er et ret højt højbed, der skal være opdelingen mellem spisepladsen og sofadelen på terrassen. Skovtrolden har fyldt det med jord. Det skulle køres noget mere jord i, end hans ryg synes var sjovt, men det glemmer den forhåbentligt igen.  


Efter at have gravet render og huller til rosenhækken gik jeg i gang med lidt puslespil med marksten langs med sydsiden huset. 

Jeg løb tør for sten, eller ikke helt tør, for jeg har gode lagerpladser, men lageret var overgroet af brændenælder og burresnerre og det gad jeg ikke slås med, så gik projekt puslespil ligesom ret hurtigt i stå.
Jeg genoptager det i morgen. I dag skal jeg sy feriekjoler. Turen går snart til jylland og Læsø og så må man være pænt påklædt.










Kommentarer

Populære opslag