Held i uheld

Jeg fandt i starten af sommerferien en yndig haverose til en 50'er i Fakta. 
Den har intet navn, er bare en buketrose, men da jeg alligevel aldrig kan huske navnene på mine roser, så er det ikke det, der skal spænde ben for et fint køb.

Rosen så fin og sund ud, så den blev sat i en midlertidig potte ved garagen og så skulle der lige findes en egnet plads eller pænere potte til den. 
Der er ikke sket meget på den front siden, så da et blæsevejr lige kom på tværs af haven måtte det jo gå galt.
Det er hverken første (og næppe heller sidste) gang, at et plantekøb er blevet glemt. Det er jeg faktisk ret slem til.
Da blæsten var overstået var den stakkels rose blæst grundigt rundt i gården.
Den fik så klippet de knækkede og bøjede grene af og er nu plantet sikkert i en stor krukke. 
De fine roser på de knækkede grene havde ikke taget nævneværdigt skade og skulle da ikke gå til spilde, så dem passede Lakrids godt på, mens jeg plantede rosen ud.


Rosen har godt med torne, så det krævede handsker inden resterne kunne forvandles til en fin buket. 
Den er rigtig yndig, men som så mange andre buketroser, så mangler den duften. Det gør ikke noget her, da den kommer til at bo op af nogle roser, der dufter godt og stærkt.
I løbet af vinteren er der en del roser der skal befries fra brændenælder og flyttes over i et nyt bed.
Til sommer har jeg derfor en fin forventning om at placere en havestol midt i det hele og lade mig indhylde i smukke roser og dejlig duft.



Kommentarer

Populære opslag