Klar, parat, start

Så er juleforberedelserne skudt i gang!
Jeg blev så inspireret i går ovre hos Valdemarsro. Så jeg synes måske ikke helt, at det kun er min skyld, at jeg er kommet til at gå i gang sådan lidt tidligt.........


Egentligt er det slet ikke for tidligt mht. opstart af honningkagedejen. Den skal helst stå 4-6 uger, før den bliver blandet sammen med resten af ingredienserne. 
Sidste år lavede jeg også fordej til honningkager. Det var allerede d. 24. oktober, så det var nået tidligere end i år, men da jeg glemte alt om den blev det først til honningkagehjerter mellem jul og nytår.
I år satser jeg på at huske det i midten af december og jeg håber også at dem i år smager lidt mere krydret. Opskriften i år har jeg snuppet hos Valdemarsro. Der er så mange fantastiske opskrifter!

Der er også lavet gløgg ekstrakt efter opskriften hos Valdemarsro. Det har jeg ikke prøvet før, men da jeg er meget begejstret for gløgg generalt har jeg ret store forventninger til dette her. Den har vist en pæn alkoholprocent, så det er nok mest et weekend koncept. 

Føler jeg mig jeg-er-godt-nok-på-forkant-med-juleforberedelserne? Jeps! Vare det ved? Nix! 
Al erfaring viser, at jeg er bagefter med det meste sådan cirka midt i december, men al erfaring viser også, at det alligevel bliver jul. En fin jul. Hver gang.  
Så det bliver det også denne gang.

Kommentarer

Populære opslag