Jeg, en taxi-mor på indkøb

Onsdagen er min taxi-dag. Der hvor jeg færdes flere gange på Rute 22.

Fra Wikipedia, den frie encyklopædi:
Primærrute 22 er en hovedvej, der går fra Kalundborg og vest om Gørlev, rundt om Slagelse, syd om Fuglebjerg, rundt om Næstved og forbi Vordingborg. Ruten slutter ved tilkørsel 41 på Europavej 47.
Jeg kører ikke på hele vejen, men jeg kører så til gengæld flere gange på den samme strækning.
Jeg skal på arbejde af rute 22 og hjem igen af rute 22.
Så starter taxi-trippet for alvor for onsdag er store gymnastikdag. Begge teenagere skal afleveres i samme naboby, men i hver sin ende af byen og med forskudte komme-/gåtider. Det er jo selvfølgelig fint nok, for ellers kunne jeg ikke nå igennem byen fra hal til hal, men i den sidste ende slutter det ene hold 1 time senere end det andet og der er jeg godt nok træt. Der er afgang fra fra matriklen kl. 18.20 og hjemkomst kl. 22.00. 
Så kunne man jo med rette spørge om ikke to teenager kunne finde ud af noget selvtransportering med offentlige transportmidler?
Jo, det kan teenagerne sagtens. De er gode til at bruge busser, men da vi bor på en mark, så går turen først på cykel de 3 km. op til noget asfaltvej og så er der ca. 5 kvarters transport med et par busser hver vej.
Mor synes ikke, at det fungerer, når teenagerne først kan nå en bus retur kl. 22.06. Selvom de er gode til at cykle stærkt, især i mørke, så kan de ikke være hjemme før kl. 23.25, hvilket er ALT for sent, når de der i forvejen ikke er morgenmennesker, der skal op i skole om torsdagen.......
Så derfor er jeg en taxi-mor og hvis du ser en træt dame en onsdag aften i et hjørne af et cafeterie i en hal med sin bærbar, så kan det godt være mig.

I går gad jeg dog ikke sidde i hallen, så tog jeg lige en tur i Bilka i min ventetid:

Mindste-Teenageren ønskede sig en Zendoodle malebog. Det kan jeg godt forstå. Der var mange flotte motiver i. Skovtrolden skulle have en overraskelse efter en lang, meget lang arbejdsdag, så her røg det sidste bind af Ken Folletts triologi i vognen og til mig selv måtte "Det store gemmehæfte" JULEN 2014 med hjem.
Nej! Det er ikke for tidligt at kigge og tænke på julesager. Slet ikke. Jeg venter dog nok med at bage honningkagen med den lille pose reklame-krydderi.
  Klæbefolien er ikke fra Bilka. Den har jeg hentet onsdag eftermiddag i den mest fantastiske
Colorama farvehandel i Ringsted.
Dybt inspireret (igen) af et indlæg her fra en af de aller-allerbedste blogs http://www.valdemarsro.dk/hjemmelavet-marmor-bord-paa-10-minutter-diy/. Her var der henvisning til en netbutik, som handlede med klæbefolier,  men det var jo så heldigt, at jeg alligevel skulle en tur til Ringsted, så jeg ville finde den "rigtige" butik.
Det lykkes og jeg skal love for, at de har klæbefolier på lager og de har også de flotteste tapeter til rimelige penge. De fleste tapeterne er ikke lagervare, men kan skaffes til butikken fra dag til dag.


   

Kommentarer

Populære opslag