Det er fredag................

Og det er SÅ tiltrængt med noget weekend nu.
Jeg prøver virkelig ihærdigt på, at økonomisere med tid, kræfter og alles planer i hverdagen, men ind i mellem, så vil logistikken og den højere planlægning bare ikke arbejde sammen. Intet af kabalen går op. Sådan en uge har dette her været.
En fin (men meget våd) efterårsferie sluttede brat mandag morgen, da begge teenagere fandt lus i håret....….Et enkelt bandeord fandt vist nok vej ud af min mund.
Skoleopstarten blev udskudt med en dag. Der blev indkøbt lusemiddel i stor stil og alle med hår på hovedet stillede op til indsmøring, vask og kæmning.
Øv altså, Jeg har s.. da teenagere, ikke børnehave- og indskolingsbørn, der får lus.

Vi tager lige en forebyggende indsats i weekenden og håber så på, at det var det.
Uge 43 var derefter så tætpakket med arbejde, lektier og div. eftermiddags-/aften arrangementer, at jeg allerede søndag aften sad og blev helt træt og trist.
Jeg sad og kunne næsten ikke huske hvordan det føles, at have ferie…og mente at der godt nok var al for lang tid til weekenden.
Der er h.e.l.t tomt i energi-tanken og der er voldsomt overtræk på overskudskontoen her fredag formiddag, men på forunderligvis så klarede jeg og resten af familien alle ugens udfordringer.
Noget foregik på to hjul rundt i svingene og ikke alle fuld stop skilte blev respekteret, men alle kom med igennem og ingen blev for alvor kørt over eller ned og ca. kl 17 samles alle på matriklen og så er det godt nok WEEKEND!
I aften står menuen på rigtig god hanekylling, der skal snurre rundt på rosteriet i Weberen, salat, ovn kartofler og en god flaske rødvin.
Kan jeg finde en god chokoladeis i Føtex på vej hjem, så er det desserten.
 
I morgen lørdag tager mindste-teenageren, mormor og Haveheksen på tur. Igen til Jylland, men denne gang kun en enkelt dag.
Turen går til Kreative dage i Fredericia hvor vi skal se på og fristes af kreativitet i lange baner. Glæder jeg mig? Jeps! Vildt!  Skal vi handle ind,  hvis muligheden for lækre krea-sager byder sig? Jeps! Vildt! Mindste teenageren er en lille haj indenfor krea, så det bliver spændende at se, hvad hun kommer til at plage om:)
 
 
 


Kommentarer

Populære opslag