Lever du det liv du gerne vil?


Jeg bruger ind imellem ret meget tid på, at tænke tanker om jeg lever det liv, jeg gerne vil.
Nogle gange kommer der brugbare sager ud af al den tænkning. Nogle gange resulterer det mest i mentale små sammenbrud og sortsyn....
I 2014 er der sket mange ting både på det mentale plan og også ude i min del af den af den virklige verden. 
Et af de skelsættende begivenheder var blandt andet, at Skovtrolden startede nyt job 1. august.
Skovtrolden er glad. Han fik og får de udfordringer han havde og har brug for og Haveheksen vil altså også hellere have en glad mand, der er vild med sit job, end én der er tidligt hjemme, men ikke orker at stå op til dagens gerning, så hun er faktisk også glad.
Men det er altså også et faktum, at ændringen gav nogle dønninger i hverdagen. 
Bl.a. er der nu nogle væsentlige længere arbejdsdage og det er ok. Det var kendt og dermed også en del af aftalen. Det er også et faktum, som er til at leve med, men tankerne murrede alligevel lidt over om det var sådan her, at jeg ønskede, at leve mit liv? 
Altid at have lidt for travlt. Altid at være en lillebitte smule på bagkant. Altid at have noget Skulle og Burde stående lidt i vejen for Vil rigtig gerne. At kun lige knap kunne nå den daglige drift i familien. At have halvdårlig samvittighed over et læs småting. 
Det kan selvfølgelig godt diskuteres hvorfor det blev mig, der skulle ændre noget, men nu er det stadigvæk sådan, at jeg tror på, at den der har behovet har ansvaret. 
Og det var mit behov for mere tid til det, der er vigtigt for mig, der startede tankerækken.
Bruger jeg helt sikkert min tid mest muligt, på det jeg rigtig gerne vil? Hvordan kan jeg leve et liv, der er mere i balance med det, jeg rigtig gerne vil? Hvor der er fyldt rigtig meget på af det, som jeg så gerne vil have meget af?
Jeg må skaffe mig tid. Tid både til daglig drift tingene i hverdagen og til at fylde min mentale kagedåse op. Tid er vigtigt. Tid til alt eller i hvert fald til det meste.

Jeg trives nemlig bare bedst, når:

  • vasketøjet er nogenlunde klaret, 
  • gulvene er nogenlunde støvsugede
  • Jeg har hjulpet dem, der trænger, ordentligt med deres lektier,
  • Aftensmaden er ikke ukendt, indtil 10 minutter før spisetid.
  • Madpakkerne heller ikke er en ubehagelig daglig overraskelse.
  • Gymnastiktøjet er pakket og medbragt.
  • Alle dyr bliver luftet og fodret af.

Og så bliver jeg så glad, når der også er tid til, at:

  • bage en kage
  • pusle rundt i sy-kontoret
  • køre en tur på stranden
  • virkelig høre hvad teenagerne oplever og tænker
  • tage en runde i haven
  • trække vejret ordentligt
  • sidde og glo ud i luften
  • læse
  • spille Candy crush og/eller Farm hero på Facebook
  • og en hel masse andet, der giver plus på min overskudskonto. 
Tænker du over om du lever det liv du gerne vil? Og hvad der giver + på din overskudkonto?

 At være ved havet giver altid mig + på overskudskontoen. Jeg elsker bare at se så langt, som øjnene kan. 
Det skal jeg gøre noget mere.










Kommentarer

Populære opslag