Efterårsferie



Vejret har ikke vist sig fra sin bedste side de første to dage af efterårsferien, så ombytningsplanerne på ældsteteenagerens værelse er udskudt til tørvejr. Ikke fordi det regner på værelset, men fordi mange ting skal flyttes frem og tilbage fra fjernelager og til traileren og det gider jeg bare ikke i regnvejr. 
Teenagerne har været på familiebesøg i det nordjyske siden søndag og vender tilbage til øen i morgen.
DSB har besluttet at skifte skinner mellem Aalborg og Randers i efterårsferien - det er sikkert tiltrængt - men rejsetiden øges derfor betragteligt, så hjemturen foregår denne gang med fly i stedet for tog. 
I morgen skal de begge to hentes i Kastrup lufthavn og inden turen går helt hjem satser jeg på en tur  omkring Stof og Stil i Roskilde

Skovtrolden bruger dele af fridagene på, at bygge garage/udhus/træpilleskjul/hunde-hus/gård. Han er vandtæt og brugbar i dårligt vejr. Jeg virker derimod ikke særlig godt i gråt og vådt vejr, så indenfor går det noget langsommere.
Her er det en protomodel til en nissedør, der bliver fabrikeret. Jeg var nok den eneste i hele krea-blokland, der ikke havde en nissedør sidste jul, men i år vil jeg også være med 
Denne her er specialfremstillet til en stump væg i køkkenet.

Udover at udtænke mål til og konstruktion af nissedør, så bager jeg nødde/chokolade- småkager.
Det kan jeg godt lige overskue. Det er en gammel opskrift, hvor ophavet forlængst er gået i glemsel, men gode til en kop te, er de stadigvæk.





Kommentarer

Populære opslag