Forskellen på

En introvert mor og en ekstrovert ældsteteenager er bl.a., at en invitation til skole-grill-fest, hvor der står i indbydelsen at:

" .....................Denne aften vil der være bla....bla...bla..bla............... rundboldkamp, kongespil og andre danske lege og spil". 

hos den ene udløser øjeblikkelig kvalme, koldsved og ondt i maven, samt tanker om SKAL man mon være med? Mon det er i orden, at gemme sig lidt i et hjørne af teltet og være meget optaget af sin mad? Sæt nu, der ikke kommer ret mange, så er det jo svært at undslå sig. Hvor tidligt vil det være ok at gå? Forhåbentligt før det der lege og spil............og kommer der egentligt nogle af de (få) forældre, som jeg kender?

Og hos den anden var der nærmest jubelscener.....
Højt råbende: Fedt, nej, jeg var helt bange for, at det bare blev sådan en kedelig aften, hvor vi bare skulle sidde og snakke. Så bliver der jo gang i den. Det bliver vildt sjovt. Tror du, at man kun kan være med i en ting/spil eller kan man godt nå mere? Og jeg skal grille mine pølser og ha' kartoffelsalat med. Ej, det bliver bare så fed en aften. Nej, hvor jeg glæder mig.........Ej, hvor var det godt......Ih, det bliver SÅ godt. 

Det er godt nok superheldigt, at det kun er sidstnævnte, der skal til skole-grill-fest.
Intro-moren, hun arbejder længe om torsdagen og kører så hjem og pusler lidt med at gøre udestuen til et beboeligt rum efter konfirmationen inden hun henter ældsteteenageren efter en dejlig aften på skolen.

Et stort hurra for mangfoldigheden. Gør plads til alle. Det bliver verden et bedre sted af.






Kommentarer

  1. Jeg har det præcis på samme måde - jeg løser den ofte ved.....at sende manden :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den løsning bruger jeg også:)
      Ofte tager vi af sted sammen, så er der en repræsentant for barnet, der kan organisere/deltage/what ever og en (mig), der så ikke behøver at være sååååå meget med.

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag