Så gik der tid med det......

Mandag formiddag og alle dem der skal tidligt af sted er sendt af sted. 
Dem der først skal møde senere spiser morgenmad og har sat dej over til en omgang boller.
En hurtig status på miniferien er, at den er gået godt og med nydelse og langsomhed. Jeg elsker tid til langsomhed og tid til valgfrihed. 

Mindste teenageren har henlagt hele ferien til det Svenske. En god forlænget weekend med aller-aller-bedsteveninden og hendes familie i sommerhus, da hun kom hjem smuttede hun på værelset og fiskede den bærbar frem.


Ældste teenageren har zig zagget mellem fine planer, såsom ungdomsfestival (Multival) i Kalundborg, forsat til hæng ud fest, besøgt veninde, trasket rundt i afslappet tøj og ligget i sin seng og set noget TV2Play eller Viaplay. Hun har også nået en tur omkring frisøren. Lidt kortere i toppen og farvet/bleget i den fineste lyse sommerfarve. Da hun var lille, var håret hvidt fra naturens side.  Det var kridhvidt, som på Emil fra Lønneberg måden. Siden er det blevet mørkere både ad naturlig vej og ved hjælp af frisøren og nu er hun så tilbage sådan næsten ved udgangspunktet.


Skovtrolden har slået græs mellem bygerne. Klippet noget hæk og fældet nogle træer. Lavet noget rigtig god mad og ellers ordnet sådanne ting, som Skovtrolde godt kan li' at ordne, når de har fridage og vejret er til det.

Og så har vi jo ikke at forglemme, passeret d. 15. maj. Datoen som alle bukkejægere venter på hele vinteren. Noget med at stå op kl. 4, lave kaffe og sætte sig til rette i en træstige i kulde, blæst og let regn for at være klar til solopgang og hvis nu bukken så kommer.....Jeg forstår vist stadigvæk ikke helt hvad fornøjelsen i det er. Hans anstrengelser er endnu uden noget resultat til grillen, men der er dage endnu at tage af.....

Jeg er stor fan af forår og disse små kærkomne feriedage. Det er min ynglings-årstid, også selv om vejret svinger voldsomt. Jeg har sat gang i et nyt (sten-)bed foran den første af stuehusets længer. 

Det har i flere år svedet voldsomt i mine øjne, når jeg kom rundt ind i gården fra markvejen. Hverken låg til septiktank eller pumpebrønd pynter midt i en nedslidt småstens-belægning. 
Marksten er tunge og hvis de skal ligge i et nogenlunde pænt mønster, så skal de pusles lidt med. Der skal også køres jord på. Det må tage den tid det tager. Knæ, ryg og skuldre skulle gerne kunne følge med.
Jeg har luget masser af småtteri ukrudt væk. Ordnet et større omgang hos papegøjen. Han elsker at få nye pinde fra gamle hyldetræer. Der går meget god arbejdstid med snak og fløjten for ham i at afbarke dem.
Jeg har malet bordplade på skrivebordet i udestuen. Muligvis knap så vellykket. Lakbejdsen klistrer lidt i overflade på udvalgte steder, synes jeg. Vi får se, når det er hærdet helt.
Jeg har syet kjole til Ældste teenageren. Været på planteskole med min mor. Mine indkøb blev til en potte med citrongræs, en med brøndkarse, en fin lyserød sommerblomst og et par poser frø. Nå ja, og så en Magnum is med karamel til at køre hjem på.......
Jeg har hver dag spist god frokost med Skovtrolden. Bare fordi jeg kan på fridage og fordi det er så superhyggeligt. 
Bare send flere feriedage. Jeg kan finde på masser af andet og bruge dem til.




Kommentarer

Populære opslag