Morgentur efter nattens regnvejr

Status efter nattens heftige regnvejr: 


Der er der ingen skade sket. Jeg frygtede lidt at noget var slået ned i kombinationen af heftige byger og vindstød, men alt og alle stod og så fine lysegrønne (eller røde) ud. Det eneste der er sket er godt med vandpytter i gårdspladsen og de kan springes over.
Og så er duften af forår og have altså uovertruffen efter regnvejr. 

Denne her var ikke en af dem jeg frygtede for:

Min ynglings-smuksak! Den har klaret sig i masser af år også før jeg blev født og den tager gerne imod vestenvinden, når den kommer farende ind over markerne.


Syrenerne er så småt sprunget ud og begynder at indhylde haven i deres duft. Der er taget en buket ind til spisebordet, så duften også kan nydes her. 
Jeg mangler altså en hvid og en mørk lilla syren. Dem må der findes plads til. 

Et lille pæretræ, der er gået amok i blomster. De dufter dejligt, men ret svagt.

Petersen's Rosa Helenae. Der er massevis af småbitte blomsterknopper på vej. Det bliver en luksus, at ligge under den omkring Skt. Hans, når den starter sin blomstring. Jeg må udtænke noget med en daybed, måske i paller? Måske lidt overdækning så jeg kan sidde/ligge i fred for duggen om aftenen? Der må lige tænkes og tegnes lidt.


Mit nylavede insekt-bad er fyldt op efter regnbygerne, også med nedfaldent snavs. Snavs eller ej, så virker det helt efter hensigten. Der er besøg af flere forskellige slags smådyr. 





Kommentarer

Populære opslag