Jeg gider godt igen




Jeg er (i hvert fald for denne gang) færdig med at være ynkelig og ikke gide.....Nu gider jeg rigtig godt igen. Et par fridag faldt på et tørt sted og i dag har budt på:

1. Tur til BonBon land og der er ingen egne billeder for kameraet lå hjemme på køkkenbordet. Teenagerne fik snurret rundt i høj fart, primært i den mægtige Svend Svingarm, men VildsvinetHankattenAlbatossen, med flere fik også besøg. 

Jeg kan ellers godt lide rutsjebaner, men i dag sad jeg over. Teenagernes magelige forældre slog lejr på et bord-bænksæt midt i parken og læste aviser og bøger. 
Det er muligvis ikke verdens allerbedste cafe latte, der kan fremskaffes på Annas Mokka, meeen mindre kan også gøre det. I godt vejr og godt selskab, så smager den fint.

2. Hende her, lille hunden aka Aika har rund fødselsdag i dag:

10 år gammel, men stadigvæk på Duracell batterier og en af husets bedste jagt-venner.

Efter Bonbonland var der lige tid, energi og solstråler nok til endnu en kamp mod nogle brændenælder, hønsegræs og metervis af klister ukrudt.


Hældt op på trailer, klar til at blive kørt ned på genbrugspladsen. Jeg har så meget ukrudt, at det må ud fra matriklen. Der er ikke plads til mere i kompostbunkerne. Jeg skal have skaffet nogle lukkede kompostbeholdere, så formulder det højst sandsynligt hurtigere end i store bunker langs vildhegnene. 

Og så sidst, men absolut ikke mindst er der sket det fine i dag, at:

Skovtrolden endelig fik ramt på en råbuk. 
Det var ventet og ønsket og giver håb om at sove længe i weekenderne. Et vækkeur der højlydt meddeler at nu er klokken 4.15 og det er tid til at komme ud af dynen og i camouflagetøjet er ikke lige noget jeg nyder. Ikke, at det er mig, der skal op og ud, men det tager tid for en dårlig sover som mig at falde ordentligt i søvn igen. 



Han kan snart blive marineret i citron, rødvin, olivenolie, forårsløg, ingefær og vildtsalt og lagt på grillen eller i ovnen ligesom dådyret her.
Jeg har et lidt anstrengt forhold til at spise konventionelt opdrættede dyr, men én der har trasket frit rundt på markerne i et par år, spist varieret og kommer herfra hurtigt uden at nå at opfatte faren og få stress af det. Ham spiser jeg glad og gerne. 

I morgen tegner også til at blive en rigtig god dag og kameraet skal huskes for så går turen til livsstilsmesse på Ledreborg.

Jeg kan godt li' forårsferiedage!







Kommentarer

Populære opslag